spánek, nespavost, poruchy spánku, snář, sny, sebediagnostika, spánková hygiena

Nenechte si prací z domova "krást" drahocenný spánek

Stále více lidí si nosí práci domů. Někteří dokonce mají svoji vlastní domácí kancelář. Jaké riziko však přináší "úřadování" uvnitř zdí našeho domova? Pokud pracujeme i v pozdních nočních hodinách, nevyhneme se spánkovým poruchám.

Práce z domova není jenom výhodou

Máme možnost zařídit spoustu věcí. Můžeme zůstat celý den v pyžamu. Laptopy a e-maily nám dovolují výměnu informací se zaměstnavatelem třeba celých 24 hodin denně. A tak z domova pracujeme až do noci. Nebo do rána. A právě tehdy nastává problém. Naše tělo potřebuje v noci spát. Náš mozek potřebuje regeneraci a svaly odpočinek. Pokud chceme být výkonní a odvést extra práci za cenu nevyspané noci, je možné, že noční práce nás potrestá.

Spánek v noci znamená odměnu během dne

Práce v noci vede ke stresu a vyčerpání. Následný nedostatek spánku nemůže zůstat bez povšimnutí. Tělo si ho „pamatuje“. Spánek není luxus. Je to základní pilíř našeho zdraví. Ať už máme konkurenci v podobě produktivního kolegy, nebo chceme oslnit šéfa, neměli bychom práci upřednostňovat před spánkem. A to ani tehdy, pracujeme-li z domácí kanceláře. Ve dne se nám to vyplatí. Budeme odpočatí a schopní podat potřebný pracovní výkon. Nebude nás pronásledovat bolest hlavy, pomalé reakce a podráždění. Navíc budeme schopni spát příští noc. To se nám nemusí podařit tehdy, když předchozí noci budeme zůstávat dlouho vzhůru.

I domácí kancelář potřebuje své pracovní hodiny

Aby práce z domova nezačala zasahovat do spánkového režimu, a tudíž zdraví, je třeba dodržovat několik zásad. V první řadě bychom měli pracovat v opravdové pracovní době. Asi tak, jako bychom byli v reálné kanceláři. Jistě že si můžete každé ráno dopřát o trochu spánku navíc. S prací však skončete tehdy, kdy by končila i reálně v prostorách vašeho zaměstnavatele. Rozhodně ne pozdě v noci či k ránu. Správná „domácí“ pracovní doba nenaruší váš cyklus dne a noci. V konečném důsledku budete pak mnohem produktivnější.

(skl)

Zdroj: www.heartmath.com

 

Poradna lékaře

Dotaz: Dobrý den, prosím o radu pro mou maminku, 76 let. Lékař jí předepsal léky na spaní, ale slyšela jsem, že když je bude brát …

Odpověď lékaře: Dobrý den, vaše obavy ze vzniku závislosti jsou zcela na místě. Hypnotika jsou léky, které při dlouhodobějším …

vstoupit do poradny

Sebediagnostika

Jak spíte?
Ověřte si, zda je váš spánek kvalitní.
spustit test


Trpíte nespavostí?
Zjistěte, jaké jsou vaše potíže.

spustit test

Vaše názory

Snář: Co si myslíte o snech ostatních uživatelů?

více informací

 

Můj příběh: Podělte se s námi o váš příběh, kde hraje nespavost hlavní roli. Podařilo se vám zvítězit?

více informací

Databáze odborníků

seznam léčebných center

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Fenylketonurie a PKU dieta