spánek, nespavost, poruchy spánku, snář, sny, sebediagnostika, spánková hygiena

Archiv novinek

ARCHIV


 vyhledat  

Nalezeno 163 záznamů z celkového počtu 163, zobrazeny 71. - 80.

 1  2  3  4  5  6  7  [ 8 ]  9  10  11 

Výběr matrace je věda, která se dá lehce zvládnout
Už zase se probouzíte celí rozlámání? Jako kdybyste noc strávili na vězeňské pryčně, a ne ve vaší útulné ložnici a vyhřáté postýlce. Myslíte, že to spraví nová matrace? Ale jak si správně vybrat?
 
Zbavte se falešného "spánkového" přítele
Zvykli jste si vyplnit příkazy šéfa, požadavky rodiny, jen na sebe nemáte čas? Ke všemu poslední dobou nemůžete spát… A přitom musíte zítra fungovat na sto procent. A je tak snadné přivolat spánek tabletkou.
 
S usínáním pomůže "bílý hluk"
Zažili jsme to asi všichni. Snažíme se usnout, nám to ale prostě nedovolí. A je jedno, jestli jde o večírek sousedovic puberťáka, nebo o chrápajícího partnera vedle nás. Pokud se tato "hluková" situace neopakuje příliš často, dá se přežít.
 
Jen matrace ke kvalitnímu spánku nestačí
Téměř každý člověk starší čtyřiceti let již bolesti zad dobře zná. Mnozí se jim snaží čelit koupí kvalitní matrace. Ta může kvalitě spánku a zdraví zad pomoci. Ale sama o sobě nestačí.
 
Účinky léků na spaní se projeví i ve dne
Nespavostí nebo poruchami spánku trpí mnoho lidí nejen v produktivním a poproduktivním věku. Jednou z možností, jak se těchto obtíží zbavit, je i užívání léků na spaní, tzv. hypnotik.
 
Léčba nespavosti
Pro člověka, kterého trápí nespavost je klíčové najít lékaře, který problémy se spánkem nebagatelizuje. Takové podcenění může mít podobu věty: "To víte, dneska špatně spí každý, to musíte nějak přemoci".
 
Léky proti nespavosti podpoří psychoterapie
Mnozí nespavci si jistě kladou otázku, jestli jsou jejich potíže se spánkem nemocí duše, nebo těla, a také zda by se měli léčit u lékaře, nebo u psychologa. Nebo že by nejlépe fungovala jejich kombinace?
 
Štíhlost může zajistit dostatečně dlouhý spánek
Jedenáct hodin spánku denně – pro většinu dospělých nesplnitelný sen, pro děti naopak noční můra. Dostat potomka včas do postele je občas nadlidský výkon. Nepolevujte ale ve svých snahách.
 
Dopřejte spánku čas
Tak schválně. Kolikrát v tomto týdnu jste v noci prospali alespoň sedm hodin? Pokud je tak dlouhý spánek pro vás pouhým snem, dejte si pozor, ať navíc neprochladnete. Lidé, kteří málo spí, jsou totiž náchylnější k infekcím.
 
Letní čas: okrádá nás o spánek?
Zavedení letního času se týká všech států Evropy s výjimkou Islandu, části Grónska a norských ostrovů Jan Mayen a Špicberky. Letos se zimní čas na ten letní mění 29. března 2009, kdy hodiny přeřídíme z druhé na třetí hodinu ranní.
 
 

Poradna lékaře

Dotaz: Dobrý den, prosím o radu pro mou maminku, 76 let. Lékař jí předepsal léky na spaní, ale slyšela jsem, že když je bude brát …

Odpověď lékaře: Dobrý den, vaše obavy ze vzniku závislosti jsou zcela na místě. Hypnotika jsou léky, které při dlouhodobějším …

vstoupit do poradny

Sebediagnostika

Jak spíte?
Ověřte si, zda je váš spánek kvalitní.
spustit test


Trpíte nespavostí?
Zjistěte, jaké jsou vaše potíže.

spustit test

Vaše názory

Snář: Co si myslíte o snech ostatních uživatelů?

více informací

 

Můj příběh: Podělte se s námi o váš příběh, kde hraje nespavost hlavní roli. Podařilo se vám zvítězit?

více informací

Databáze odborníků

seznam léčebných center

 
 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Osteoporóza a jak jí předcházet